Őszi túra a kollégiumban

A túrát Kosdtól kezdtük meg csütörtök délután, oda kisbusszal mentünk fel Tatai János kollégiumi nevelőtanárral. Miután megérkeztünk, az első állomás a kosdi kőszénbánya emlékmű volt. Ezt követte a szálláshelyünk. Az este, ha szemfüles valaki, aki meghallhatja a szarvasbőgést. Este kimentünk a kilátóhoz, és ahol  teljes mértékben csend volt. Számomra ez egy nagy élmény volt, mert talán még olyan nagy csendet nem tapasztalhattam, amikor mindenki csak szemléli a fényeket, és az eget, közben pedig egy reccsenés sem hangzik.

Másnap elmentünk a Nagybánya-kőhöz, a Naszály-hegyi kilátóhoz, amely 652 méteres, voltunk a Násznép barlangban is.

Amikor hazafele tartottunk, volt szerencsénk a Sárkánylyukat is megtekinteni. A Násznép barlangban vigyázni kellett, ugyanis bent a kövek nagyon csúszósak voltak, és az elmúlt két évben is majdnem elestem, amikor nem voltam eléggé figyelmes. Találkozhattam ebben az évben meglepetésemre denevérrel is, aki a fény miatt bújt elő. Összességében nagyon jó program volt, mint ahogyan az elmúlt években is mindig pozitív élményekkel térhettem haza, és nem bántam meg, hogy ismételten csatlakozhattam, immáron harmadik éve az őszi túrához. A vacsora ezennel is nagyon pikáns és ízletes volt, talán még jobb is mint a tavalyi, ezért az elismerés Tatai Jánost illeti!