Orientáció, előkészítő év, 2.0. Hogy is van ez a diákok szerint?
„Eddig nagyon tetszett, mert a tanárok kedvesek és a többi diák is. A tesi órák kemények de az órák lazák és nem hajtjuk rommá magunkat. Az a jó, hogy vannak segítő párok. Azért vannak, ha problémáink vannak, akkor segítenek és megbeszéljük azokat. A gólyatábor nagyon jó volt. Poénos is volt. Szép helyre vittek minket. Bár sokat kellett sétálni, de azon belül jó volt.” (Krisztián)
„Ez egy iskola, csak másképp. Az első hetekben nagyon tetszett ez a mi találjuk ki, hogy milyen legyen a terem, mi találjuk ki a szabályokat is nagyjából. Tehetünk javaslatokat és lehetünk őszinték, és erre is kérnek. Nagyon tetszik, hogy nem akarjá tömni a fejünket, és más szemszögből nézik az egészet, nem megterhelő nem stresszelnek agyon, kellemes itt lenni.” („Lajos”)
„Szerintem az orientációs év mindenkinek új, nem csak diákoknak, tanároknak is! Szerintem nagyon jó, mert az életet szeretnék bemutatni, nagyon jófejek a tanárok, megértőek, persze mindenben próbálnak segíteni. Én szerintem nagyon jó iskolába jöttem!” (Gergő)
„Ez nem olyan iskola, mint a többi. Itt teljesen máshogy tanulunk, mivel nincsenek könyvek, de sokkal könnyebb és hatásosabb így a tanulás. Vannak segítőpárok, akikkel hetente egyszer beszélünk mindenről.” (Bence)
„Nekem tetszik, mindent előlről megtanulunk, kommunikálni, jobban olvasni. Felmérik a képességeinket és utána mindenki a saját erősségei szerint kapja a feladatokat. Szerdánként a szakmáról beszélünk, vagy műhelyeket látogatunk, így az első évben még van időnk rájönni, melyik szakma való nekünk.” (Márton)
Általános iskola után hatalmas változás ez az év eddig. Nagyon jó ez a képzés eddig. Nagyon sok lehetőség áll ebben az iskolában. Sok barátot szereztem, és várom mi vár rám jövőre. (Attila)